Kitap Yorumu || Direniş (Lux # 5) - Jennifer L. Armentrout

Evett, yine çok ünlü olan bir serinin son kitabını yorumlayacağım sizlere ve içim bir tuhaf. Açıkçası bir seriye veda etmeye alışılabileceğini hiç sanmıyorum. Kaldı ki bu seri çok komik ve eğlenceli bir seriydi. Amma ve lakin Daemon dan ayrılma zamanı gelmişti ve dürüst olmak gerekirse acısız bir ayrılık oldu diyemeyeceğim. Neyse bu kadar kaynatmak yeter geçelim yoruma:


Baskı Tarihi: Eylül 2014
Sayfa Sayısı: 364
Orijinal Adı: Opposition
Çeviri: Barış Emre Alkım, Bilge N. Zileli Alkım
Yayınevi: DEX
Kitabın Türü: Roman, Fantastik, Edebiyat

R.E.M. dinleyecektim.
Ama gerçek hayat hiç de öyle havalı değil, inanın bana.
Luxen'lerin geldiği o gece her şey değişti ve Daemon gitti.
Geri gelecek mi, bilmiyorum.
Saf mı değiştirdi, hiçbir  fikrim yok.
Beni hâlâ seviyor mu, emin değilim.
Eğer Luxen işgalinden kurtulabilmek için az da olsa bir şansımız varsa, bu ancak düşman ile işbirliği yaparsak mümkün olacak.

Hangi düşmanla mı?

Bir tahminin vardır eminim ?

Dünyaca ünlü usta yazar Jennifer L. Armentrout'un efsane serisi LUX, son kitap DİRENİŞ ile tozu dumana katıyor.

YORUMUM: Şimdi bir önceki kitap olan Köken (Origin), öyle tuhaf bir yarıda bitmişti ki, yazara hem hayran oldum hem de gıcık. Luxen ler dünyaya iniyor (hep de Amerika da oluyor böyle şeyler artık suyundan mı havasından mı bilinmez) ve Daemon, Dawson ve Dee de diğer tüm Luxenler gibi hiçbir şey demeden onlara katılıyorlardı. 5. kitabımızda direkt olarak buradan devam etmiş ve Daemonsızlıktan kafayı yemek üzere olan bir Katy var karşımızda. Zaten beş kitaptır, yazarın ona çektirmediği dert kalmadı ki bu kitap ta da rahat durmamış yazar benden söylemesi. Geriye kalan ekip -Katy, Beth, Luc ve Archer- da ne yapacaklarını şaşırmış durumda. Ama olanlar oluyor ve Katy kendini luxenler in üssünde buluyor. Tabi ben buralarda kalp krizi geçiriyordum.



ŞİMDİ BAYA BİR SPOİLER VERECEĞİM DİKKAT!




Ya Dee nin Katy i unutması ve Daemon un da öyleymiş gibi davranması yok muydu resmen çıldırdım. Yani yazar dertsiz başa dert eklemiş resmen. Ayrıca sonunda kaçmaları ve onları az daha Dee nin ele verecek olması, Katy ile kankisi Dee nin müthiş ötesi dövüşüne BAYILDIM. Gidip gelip, yine Daidalos la ortaklık kurmaları zaten ayrı bir ironiydi ki bence yazar güzel toparlamış orayı. Çatlak Nancy ile Daemon arasındaki nefrete dayalı atışmalar zaten ayrı bir olaydı :D


Ama bence en büyük olaylardan biri de Dünyayı kurtaranların Arum lar olması. Çok ilginç yaratıklar olmasına rağmen, Arumlarla ilgili daha çok şey görmek istediğimi anlamış gibi yazar bu kitapta Arumların hakkını vermiş. Ayrıca -Daemon gibi istisnalar hariç- ben kesinlikle Luxenlerin aksine, Arumları daha iyi buluyorum. SİZİ SEVİYORUM ARUMLAR! (Evett demek ki buraya bir gün böyle bir şey yazmak da varmış <:o )

Açıkçası benim en büyük çelişkim, tartışmasız Luc tu. En sevdiğim karakterlerden biri de olsa bu çocuğu 3 kitaptır çözemedim. Ayrıca bu kitapta Luc la ilgili öğrendiğimiz, üzücü, platonik aşk Luc a karşı iyice bir yumuşamama neden oldu. Ama son bölümde aile toplantısına tatlı tatlı gelişi, ve Beth ile Dawson un bebeklerine olan ilgisinden sonra anladım ki evet bu çocuk bunlara asla ihanet etmez. Hazır bahsi geçmişken bundan da konuşalım: Beth ile Dawson bebekleri olan Köken sonunda doğdu ama tuhaftır ki bu doğan ilk kız Köken. -Açıkçası bu ayrıntıyı yazar söyleyene kadar dikkatimi hiç çekmemişti.-

Bir şok da şuydu ki -yazar zaten bir önceki kitapta tanıdıkların öldürülmesi kapasitesini doldurmuştu- Katy nin annesinin de bir luxen tarafından öldürülüp, bedeninin ele geçirilmesi. Çok gereksizdi bence. Yine gereksiz olan bir başka nokta ise Luxen lerin geliş sebebi. Kimse kusura bakmasın ama yazar resmen hayal kırıklığına uğrattı. Yok neymiş Ethan adlı Daemon ların büyüğü olan çatlak Luxen in insanlardan intikam almak istemesi. Daha doğrusu ucubik Daidalos tan intikam almak istemesi. Yani ne gerek vardı buna tüm dünyayı karıştırmaya. Herifteki fanteziye bak !! Bu mantıkla ben de birine gıcık olursam gidip bir Arum ordusu kurup, dünyayı yok ediim (siz bunu ciddiye almayın ;P ). 





SPOİLER SONU -Oh spoimi verdim içim rahatladı-

Şimdi bana kitabı neden önerirsiniz diye soracak olan arkadaşlarıma cevap veriyorum: Bence bu serinin de okunmasına sebep olan en önemli faktör : DAEMON BLACK ve ONUN HER DURUMDA OLUŞABİLEN ANORMAL BİR ŞEKİLDE KOMİK TAVRI. Ayrıca Katy de kendine has bir mizah daki bir kız olduğu için bu seriyi sevdiriyor bence. Yani en olmadık yerlerde bir bakıyorsunuz Daemon sizi gülme krizine sokmuş. Çok ilginç bir ana karakter doğrusu ayrıca bayaaa bir cool. Kendine olan özgüveni ve bir dağ kadar olan egosu da yine ona has bi şey. Bu kitapta size %100 eğleneceğiniz garantisini vereceğim nokta şu: Daemon ve Archer arasındaki beni gülme krizlerine sokan tartışmalar. Katy nin deyimiyle yaşlı bir karı-koca arasındaki tartışmalar gibi. Yani zaten Daemon aşırı değişik bir de Archer ona katılmış tam olmuş. Bu kitapta gizemli Köken Archer, daha ön planda olup, oldukça sevimli duruyor bence:)


Evett, bu konular dışında eklemek istediğim bir şey kalmadı ama şu da bir gerçek kitabın sonundaki ortamda sizde benim gibi huzurlu bir veda ve Daemon dan dolayı bir damakta kalan tat vakası yaşayacaksınız. Ayrıca bu kitapta ilk kitaba bir çok gönderme var ki bu da oldukça anlamlı oldu benim için. Yine de daha farklı, daha hakkını veren bişi olabilirdi diyor ve puanıma geçiyorum...



Puanım:  10 üzerinden:








Bugün de hayatınızda bol bol hayaller ve kitaplar olması dileğiyle...


!!!Bu yazıyı "Bir Hayalperestin Kütüphanesi" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, iznim olmadan alınmış, ÇALINMIŞTIR!!!





Yorumlar

  1. Umarım en kısa zamanda okursun o zaman ;)) Beğeneceğini umarım benim beğenemediğim nokralar oldu açıkçası:))

    YanıtlaSil
  2. Etkileyici blogunuzu yeni keşfettim ama artık takipteyim, bize de bekleriz,

    http://hedefbodrum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar hoşgeldiniz:)) Elbette gelirim de takip de ederim:))

      Sil

Yorum Gönder

- Arkadaşlar yorumsuz bırakmayın lütfen; ama kaba ve rahatsız edici kelimeler ve konularda da yorum yazmayın !
-Yorumlarınıza en kısa zamanda hep cevap vermeye çalışacağım :)

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *