Kitap Yorumu || Kaçınılmaz (The Premonition # 1) - Amy A. Bartol

Yabancı Yayınları nın çok meşhur kitabı Kaçınılmaz bakalım benim için ne kadar kaçırılmaz bir kitapmış?



Evie Claremont üniversiteye başladığında, gördüğü kâbusların biteceğini ummuştu. Ama bitmemişlerdi...
En garip durumlarda bile mantıklı bir açıklama bulmaya çalışan Evie'nin hayatında, ikinci sınıf öğrencisi Reed Wellington'la tanıştıktan sonra akla mantığa sığmayacak şeyler olmaya başlamıştı. Reed'e karşı hissettiği anlamsız çekim de işleri iyice karıştırıyordu. Çünkü Reed, Evie'ye hayatta başına gelip gelebilecek en korkunç şeymiş gibi davranıyordu. Yine de ne zaman ihtiyacı olsa, hayatını kurtarmak için Reed oradaydı...
Reed'in sakladığı sır neydi? Evie'nin şüpheleri doğru muydu? Peki, rüyalarında gördüğü o karanlık gelecek kaçınılmaz mıydı?



Yorumum: Evett melekleri konu edinmiş hatta aşırı edinmiş bir kitapla karşınızdayım.Daha çok hoş kitap kapağıyla dikkat çekiyor bu kitap.Çoğu kişi bu kitabı Hush Hush serisine benzetiyor amma ve lakin ben bu kitabın ayrıntılarını daha çok Twilight a yakın buldum.İşte aşk üçlemesi, kızın üzerine çekilen dikkat, Reed din önce nefret ediyo gibi görünüp yine de sürekli kızın hayatını kurtarması.....Bütün bunlar benziyordu ama bence normal çünkü herkes bir yerlerden ve bir şeylerden ilham alır.

''Benim gibi biri ?''diye sordum.
''Beni canlandıran bir ışık...Tutmayı arzuladığım bir el...''


Bilmiyorum ben mi geri kafalıyım yoksa yeni kitaplar eskileri aratıyor mu?Genel olarak yeni yazarlarımız anlayamadığım bir şeklide betimleme cimriliği yapıyor.Ben şahsen analtılan karakterlerin sadece kişiliğini değil, şöyle güzelce fiziksel özelliklerini de anlatılması taraftarıyım.Tamam Russell ve Evie ve diğerleri yeterince anlatılmış ama hani Reed? Reed i çok az anlatmış.Ve galiba bu eksik anlatım artık moda:(

Kitap daha en başından olaylarıyla ve tuhaflıklarla bizi merakta bırakan bir hale geliyor.Ve okurken heyecanlanıyorsunuz çünkü sürekli olay meydana geliyor.Daha en başta Reed in tuhaf davranışları, Evie nin kabusları ve Russell la arasında ki gizemli bağ oldukça ilginç.
Kitabın duygusal yönleri de var ama daha çok bana olay kitabı gibi geldi.Aşırı romantik diyemem yani.






''Sana gülmüyorum.Seninle birlikte gülüyorum.''


Ayrıca kabul etmem gereken bir şey var ki kitap bir melek kitabına göre çok kendi tarzındaydı.Meleklerin rütbelerine göre farklı kanatlar olması - tabiiki de başrol kızımız en üst seviye bir melek çıkıyor - , ölü ruhlar arasında dünya da kalmak isteyenlerin hayalet olarak takılabilmesi bence özgün ve eğlenceliydi.Başrol savaş makinesi olan Reed, hem havalı hem de sıkıcı bir tipti ve ben açıkçası Russell ı daha eğlenceli, ve arkadaş canlısı olduğundan daha çok sevdim. Başrol kız olan Evie ise anne baba kayıp olduğundan dayısı ile yaşıyor ve melek olduğu için aşırı güzel bir kızıl.Hoş da bir kız ve nedense fazla hoş ve yetenekli. 


"Dedim ki, sen Tanrı'dan sonra tanıdığım en mükemmel yaratıksın ve senin için hissettiğim sevgi, ne yeryüzünde ne de cennette ölçülemez."
        

Açıkçası ben başrol oğlan süper, kız sıradan klişesini doğru bulmuyorum ve bu kitapta da böyle bir şey olmamış ama bu seferde kız fazla istenilen aşırı aşırı harika olmuş ki bu da itici geldi bana tamam belii bir dikkati üstüne toplasın ama bu kadar da değil herkes Evie ye aşık herkes onu istiyor modunda olunca sıkılıyor insan.

Tüm bunların dışında kitap tüm maharetini finaline saklamış ama ben finali de fazla buldum.Çünkü final de bir anda kızın bütün tanıdıkları melek çıkıyor.Ve yani aslında gizemli yaratık olmanın büyüsü falan kalmıyor.Hadi anladım Fredie melek hatta kötü bir melek ve kıza sıradan bir insan olduğunu zannettirmesi şok etti ve çok beğendim ama kızın yakın iki arkadaşı, üstüne üstlük sonradan meleğe dönüşen Russell abartmanın son noktasıydı.Şaşırtacaksan tadında bırakmalısın bence.Hadi bunların hepsi melekken Reed niye hiç farketmiyor? O kadar mı körü körüne aşık olmuş Evie ye :( Açıkçası yazara kızdım buradan.
Ama öyle ya da böyle piyasada ki çoğu paranormal ve genç-yetişkinden daha cazip idare eder.O nedenle fazla puan kırmayıp ilk kitap olmasına vereceğim:)

Puanım:








Bugün de hayatınızda bol bol hayaller ve kitaplar olması dileğiyle...


Bu yazıyı "birkitapolsam.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!



Yorumlar

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *