Kitap Yorumu || Ejderha Dövmeli Kız (Millenium # 1) - Stieg Larsson

Tam 41 ülkede rekor satış yapmış bir kitap olarak bakalım ben de aynı etkiyi uyandırmış mı?Tabi ki önce temel bilgiler:






41 ülkede rekor satış yapan kitaplarının başarısını göremeden 50 yaşında hayata veda eden İsveçli gazeteci Stieg Larsson'un zihne kazınacak sahneler, çarpıcı ve canlı karakterler, okurları adeta yerlerine çivileyecek sürükleyici bir kurgu ile her sayfasını ağır ağır ve dokuyarak yazdığı Millennium serisinin ilk kitabı Ejderha Dövmeli Kız'ı okuduktan sonra, Gefle Dagblad gibi 'bundan daha iyisi yapılamaz' diyebilirsiniz. Ama bu erken bir karar olabilir. Son sözü söylemeden ikincisini beklemenizi tavsiye ederiz. 

Hakkında:

"Olağanüstü… Okuyucular kitabı okurken yerlerinden bile kıpırdayamayacak."
-SUNDAY TIMES

"Bu kitabı okumaya başladığınızda, ilk adımı hiç atmamış olmayı dileyeceksiniz. Çevreniz kararacak ve kendinizi öykünün içinde bulacaksınız…"
-BILD AM SONNTAG

"Bu kitap kendisi için söylenen her bir övgü sözcüğünü hak ediyor… Üçlemenin geri kalan iki kitabı bunun yarısı kadar bile iyi olsa, Larsson bize müthiş bir miras bırakmış olacak."
-SHARON WHEELER

"Larsson'un bu kitabı saatli bir bomba gibi..."
-BOB CORNWELL

"Hipnotize edici."
-USA TODAY

"Tam bir dinamit."
-LIZ SMITH





"Çılgınca… Müthiş bir gerilim."
-THE WASHINGTON POST

"Büyük bir açlıkla okunacaktır…"
-OBSERVER

"Larsson'un kitapları hayatımız için bir tehlike oluşturuyor. Parklar okuyucularla tıka basa dolacak, çalışma dünyası altüst olacaktır. Bütün bunların nedeni hiç kimsenin kitabı elinden bırakamamasıdır."
-BAMS

Benim yorumum: Ben bir dedektifiye de bu kadar karman çorman olduğumu hatırlamıyorum.Ben sonunda şok oldum mu?Oldum.Birkaçtan fazla kez midem bulandı mı?Bulandı.Yani çok esrarengiz ve değişik buldum.Kadına şiddet ve zorbalıkla ilgili mesajlarına hayran kaldım.Orjinali İsveç olduğu için örnekler hep İsveç den verilmiş ama şu da var çok sıkıcı hukuksal yerlerde vardı.Çok heyecanlandıran gerilim sahneleri de vardı ve maalesef mide bulandıran sadistçe sahnelerde vardı.Anlayacağınız ortaya karışıktı baya.Bilirsiniz belki, filmi de çıktı ve +18 idi yani ben şu sonuca vardım aşırı derecede gençlik kitabı değil ama yine de okunmaya değer bir kitap.Tabi aşırı yetişkin olmadığım için puan kırmama sebep olan sıkıcı sahneleri göz önünde bulundurdum.

Yazarın anlatımı üçüncü kişi olduğu için tüm olaya hakim olabildim.Ama sonuna geldiğimde aslında yazarın benimle dalga geçtiğini ve olaya aslında hakim olmadığımı anladım.Övgüleri hakkediyor doğrusu.Başrol karakterimiz Harriet in şaşırtıcı sonucu oldukça ürkütücüydü.Ejderha Dövmeli Kızımız olan Lisbeth Sallender in tuhaflıkları ve Micheals ın dertleri tuhaf Vanger ailesi derken bir bakıyorsunuz büyük bir sırrın içindesiniz.

Puanım: 



Bu yazıyı "birkitapolsam.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!




Yorumlar

Yorum Gönder

- Arkadaşlar yorumsuz bırakmayın lütfen; ama kaba ve rahatsız edici kelimeler ve konularda da yorum yazmayın !
-Yorumlarınıza en kısa zamanda hep cevap vermeye çalışacağım :)

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *