Kitap Yorum || Hobbit - J. R. R. Tolkien

Evet filmiyle de gayet iyi bildiğimiz ve sevdiğimiz bu kitabı büyük bir Tolkien kitapları sever olan ben birazcık fantastik aşktan uzaklaşabilmek için bu kitabı okumak mantıklı olur diye düşündüm:)
Genel bilgiler:



Bir İngiliz Edebiyatı Profesörü olan J.R.R. Tolkien bundan yaklaşık yetmiş yıl kadar önce dünyaya bir kitap hediye etti. Bu kitapla birlikte insanlar ilk defa hobbit denen ahaliyle karşılaşıyordu. Cücelerden bile kısa boylu, yemeye, içmeye ve eğlenmeye düşkün, iyi yürekli, mutlu ve kendi küçük köylerinde her tür maceradan uzak yaşayan bir ahaliydi hobbitler. Ta ki büyücü Gandalf onları ziyaret edene kadar. "Hobbit", diğer hobbitlerden aslında hiç de farklı olmayan bir hobbitin, Bilbo Baggins'in fantastik maceralarından oluşuyor. Bilbo Baggins, büyücü Gandalf ve cücelerle birlikte, cücelerin hazinesini kötü ejderha Smaug'dan geri almak için aslında hiç de istemediği bir yolculuğa çıkar. Ama yine de hobbitin içinde henüz keşfedemediği maceracı bir yan vardır ve yolculuk ilerledikçe Bilbo Baggins kendi cesaretinin ve gücünün farkına varmaya başlar. Tolkien'in aslında çocuklar için kaleme aldığı "Hobbit", çok geçmeden yetişkinlerden, özellikle de 60'ların asi gençliğinden büyük ilgi gördü. Bunun üzerine Tolkien hobbitlerin, elflerin, cücelerin ve insanların goblinler, troller, kurtlar ve her tür kötü ve çarpık yaratıkla olan mücadelesini anlatmaya devam ederek "Yüzüklerin Efendisi"ni yarattı. Bugün "Hobbit"le birlikte "Yüzüklerin Efendisi" fantastik edebiyatın kült eserleri arasında yer alıyor.

Yorumum:



Başta da belirttiğim gibi aşk ile ilgili romanlara ara vermek için okumak istemiştim aslında biraz da ben bu romanı ve okumaya bir başladım, tek kelimeyle BÜYÜLENDİM. Tolkien in öyle ayrıntılı ve usta bir kalemi var ki sanki gerçekten de gerçek hayatta hobbit, elfler, cüceler var da bizim eve biraz uzak kalıyorlar gibi geldi.Ayrıca o kadar çok olay yaşanıyor ki anlatamam.Hiçbiri canınızı sıkmıyor ve olaylara kapılıyorsunuz ve sürekli yeni bir ırk hakkında bir şeyler öğreniyorsunuz ki bu da heyecanlanmanıza sebep oluyor.Biz insan ırkı biraz sıradan kalıyoruz, elflerin ve büyücülerin arasında ama neyse...:D
Olaylar üçüncü bir kişi etrafında anlatılıyor ki biz her şeyden haberdar olalım ama genel olarak ana karakterimiz olan hobbit Bilbo Baggins üzerinden gidilmiş.Valla aslında bakarsanız kitabın çok iyi olduğu, tek bir kitap olmasına rağmen üç filmle ancak sinemaya uyarlanmasından anlaşılıyor.Yani eğer, dur ben bir beni alıp, maceralara sürükleyecek, kafamı dağıtacak bir şeyler okuyayım diyorsanız, size önerim Hobbit:) Bu kitap Yüzükleri Efendisi Üçlemesi nin girişi niteliğinde diye o seriden önce bunu alıp okuyayım dedim.Gerçekten de ırklar konusunda bilgilendirdiği için sıradaki durak Yüzüklerin Efendisi:D
Bu arada güncellemelerim de bana yardımcı olan Bofur adlı ayıcığımın isminide bu kitaptaki obur bir cüceden aldım:)

Puanım:



Bu yazıyı "birkitapolsam.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!

Yorumlar

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *